new news


new news

آزاد-خبر-حوادث-اجتماعی-ورزشی-فرهنگی-هنری


چینی ها قدرت بالای نیروی دریایی ایران را ستودند

در پی درخواست دولت چین،نیروی دریایی ایران خدمه و یك فروند كشتی باری چینی را كه روز جمعه در آبهای خلیج عمان ربوده شده بود، نجات داد.

رسانه های چین از جمله 'چاینا ارگ '، 'شین هوا' ، 'گلوبال تایمز' ، 'چاینا دیلی ' و روزنامه 'مردم ' در گزارش های خود شرح ماجرا را منتشر كرده و اقدام به موقع نیروی دریایی ایران در نجات كشتی چینی را بسیار مهم دانستند.

رسانه های چین نجات كاركنان كشتی این كشور را در كمترین زمان نشان از توان و قدرت بالای نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در آب های بین المللی اعلام كردند.

این كشتی كه ' شیانگ خوانمن ' و متعلق به شركت كشتیرانی ' نن جینگ ' در شرق چین است پیش از ظهر دیروز در خلیج عمان توسط دزدان دریایی ربوده شد.

روزنامه چاینا دیلی نوشت این كشتی كه از شهر شانگهای در شرق چین در حركت به سمت بندر امام خمینی بود، از سوی دزدان دریایی ربوده شد.

سفارت چین در تهران پس از این ماجرا در تماس با نهادهای ایران درخواست كرد خدمه و كشتی نجات یابند.

رسانه های چین به نقل از سفارت كشورشان نوشتند: زمانی كه با طرف ایرانی ارتباط برقرار كردیم آنان به ما اطمینان دادند كه از نجات اتباع چین و كشتی آنها از هیچ تلاشی دریغ نخواهند كرد.

' یو خونگ یانگ ' سفیر چین در تهران گفت: ایران قول داد كه امنیت اتباع چینی را در جریان عملیات آزادسازی كشتی در اولویت قرار دهد. newnews

وی خاطر نشان كرد كه دولت مركزی و وزارت خارجه چین بسیار از این دزدی دریایی نگران بودند و ارتباط گسترده ای با ایران برقرار كردند و از تهران خواستند همه تلاش خود را برای نجات كشتی و اتباع چینی بكار گیرد.

تلویزیون مركزی چین گزارش داد نیروی دریایی ایران همه 28 خدمه كشتی را روز جمعه نجات داده است.

كشتی چینی كه موتور آن در جریان ربود شدن آسیب دیده به بندر ' جاسك ' ایران منتقل شده است تا تعمیر شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: FAZEL | تاريخ: شنبه 19 فروردين 1391برچسب:ایران,نیروی دریایی, | موضوع: <-PostCategory-> |